a healthy new year!

Hoi Hoi!

2016 was echt super leuk maar ook heel ongezond, veel netflix, koekjes, taart en alles wat leuk/lekker en ongezond is.

Dat is iets wat ik graag wil veranderen in 2017. Ik wil 2017 liever een stuk gezonder is om daar gewoon aan te wennen en het zo te laten. Dus:

Ik heb een aantal dingen die ik gewoon meer/beter moet gaan doen en ook een paar dingen die ik nooit heb gedaan:
1. Ik drink veel te weinig water… Ik moet echt meer water drinken. Iemand van mijn leeftijd (13) moet eigenlijk 1,5 liter per dag drinken en ik denk dat ik maximaal een halve liter drink…
2. Gezond(er) eten. Echt niet normaal, ik eet veel te veel (ongezond). Terwijl ik weet dat gezond eten vaak lekkerder is dan ongezond… Dussss… Ik heb een HEERLIJKE recepten gevonden en dit is het recept(nou ja… Iets wat daar op lijkt):

Salade:

  • Doe je bakje/ vol met sla.
  • Snij nu 1/2 tomaten of gebruik snoep tomaatjes en doe ze in de salade. Doe gewoon zo veel je wilt.
  • Dan pak je een beetje geitenkaas en verkruimel je dat, weer zoveel als je wilt.
  • Dan snijd je een komkommer en doe je ook zoveel komkommer in je salade als je wilt.
  • Dan kun je er nog wat noten in doen als je wilt (walnoten, pijnboompitten, hazelnoten ect.)
  • KLAAR IS SALADE !

Hapje:

  • Snijd van 3 cherrytomaten het bovenste stukje er af en hol de tomaat uit.
  • Snijd een halve eetlpel perterselie fijn.
  • Roer 1/2 eetlepel mayonaise (niet heel gezond…) 1/4 theelepel sherry en de peterselie door elkaar en breng het op smaak met zout en peper.
  • Roer 25 gram coctailgarnalen door het mengel heen en schep het in het tomaatje.
  • En dan lekker eten…

3. Mezelf beter verzorgen
Mezelf beter verzorgen is misschien wel de belangrijkste, beter slapen, minder telefoon en laptop,dat soort dingen. Het is een stuk beter voor mijn gezondheid ,ahum, en ik word er zelf ook vrolijker van.

Nou goed, mensen, dat waren mijn mooie ideeën voor een gezonder nieuwjaar. Laat ik met de laatste beginnen en nu mijn laptop uitzetten en gewoon gaan slapen! Nou goed… Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

XXX

 

Geef een reactie

