toetsweek: oh lord, save me!

Hoi liefiees!
Ik heb bijna toetsweek en ben nogal gestressed over het leren van alle toetsen, maar ik wou toch een blog posten omdat ik (alweer?!) laat ben… Nou dat komt dus door mijn toetsweek en de andere toetsen die ik had, n beetje stress dus… Goed, ik heb tips verzameld die voor mij heel fijn werken tijdens de toetsweek en de leerweek daarvoor…

  1. Maak ongeveer 2 weken van tevoren een planning, eerder kan natuurlijk ook. Je moet even kijken wanneer je het fijn vind, maak zelfs nu, als je nog geen planning hebt, een planning. Zorg ervoor dat je je aan je planning houd en dat je ook af en toe rust hebt.
  2. Zoals ik net al zij: NEEM RUST, anders ‘overwerk’ je jezelf. Zo raak je ook sneller gestressed. Ik heb zo nog wel wat tips voor relaxen.
  3. Wissel veel af met leren! Blijf niet 2 uur achter elkaar Frans leren maar wissel dat af. Bijvoorbeeld: een half uur Wiskunde, dan 10 min Frans woordjes, dan 10 min Engels woordjes, dan 10 min Duits/Spaans woordjes, half uur wiskunde, 10 min Frans, 10 min Engels, 10 min Duits/Spaans. Zo leert het een stuk fijner.
  4. Ik weet vaak niet goed hoe ik me even kan relaxen tussendoor het leren. Maar doe lekker wat je wil. Als je van dansen  houd, ga lekker dansen, wil je echt even relaxen? Ga in bad of ga gewoon slapen, doe wat je wil!
  5. Maar hoe leer je dan lange teksten? Lezen, lezen, lezen, maak samenvattingen op je eigen manier, vraag andere om een samenvatting als ze die al hebben, genoeg ideen!

Nou, ja… Geen lang blog maar wel handig! Hoop ik… Ik hoop dat jullie het leuk vinden! XXX

Geef een reactie

