breakfast idea’s

Heyy everyone!
Ik vind het in het weekend altijd heerlijk om goed de kunnen ontbijten. Fruit, beschuitje, pancake, jus d’orange, i just love it guys! Nu ik mijn musicalles pas ’s middags heb kan ik gewoon lekker ontbijten ’s ochtens. Ik zet ’s avonds altijd al alles klaar en dan kan ik ’s ochtens lekker ontbijten. Ik denk dat iedereen het eigenlijk wel lekker vind om ’s ochtens te ontbijten met allemaal van die lekkere dingen. Ik voel me dan altijd een beetje perfect ofzo. Normaal heb ik altijd wel een gevoel dat ik nog iets moet doen voor school of voor iets anders, maar dan niet. Dan pak ik mijn boek, oké das nie waar, dan pak ik mijn laptop en zet of een film of mijn favo serie, gilmore girls, en ontbijt lekker op de bank! Maar goed, hier komen 4 ‘recepten’ voor ’s ochtens.

1. Fruit pancakes
As first, i tottaly love those! Het zijn pancakes met stukjes aardbeien! Maar dat had je waarschijnlijk al door. Wat heb je nodig
*Aardbeien
*Bosbessen
*Frambozen
*115 g bloem
*3 eieren (t kunnen er ook 2 zijn als je meer naar pannenkoek smaak wilt)
*2 dl melk
*Klein beetje zout
*ev. slagroom, stroop of honing
Als eerst ga je de pancakes maken. Hoe?
Om de pannekoeken extra luchtig te maken split je eerst de eieren. Klop dan het eiwit lekker stevig. De eigelen mix je met de bloem, melk zout en bakpoeder tot een stevige massa, en dan schep je het eiwit erdoorheen. In een grote pan, maak je wat kleinere, dikke hoopjes. als de ene kant bruin is, leg je je eventuele beleg naar keuze opje pancake en draai hem om. Let op: beter de pancakes wat langer op lager vuur dan snel proberen te bakken.
Dan heb je je pancakes maar dan ben je nog niet klaar. Je kan natuurlijk ook nog slagroom, stroop of honing op de pancakes doen(da’s wel mijn tip). Als je dat hebt gedaan dan snijd je de aardbeien en doet ze, samen met de bosbessen en frambozen in een kommetje. Je kan ook nog ander fruit toevoegen. Nu kun je nog een beetje suiker aan het fruit toe voegen. Daarna doe je met een lepel het fruit op de pancakes. Dan ben je klaar.

2. Banaan smoothie
Jep, ik ben helemaal into fruit bij dit ontbijt, oke dat is alweer niet waar, maar ik gebruik het wel als ‘basis’. Wat heb je nodig?
*1 banaan
*yogurt of melk (liever yogurt, vanille yogurt is t lekkerst)
*suiker
Hoe maak je deze smoothie?
Snijd de banaan, doe de banaan in de smoothiemixer(of hoe dat ding ook heet) zet hem aan op de rustigste stand en giet de yogurt er langsaam bij. Giet tot dat je denkt dat het wel goed is. Zet de mixer dan op de hoogste stand en wacht tot dat de banaan volledig is opgenomen in de yogurt. Proef even een klein beetje en als je het zoeter wilt doe je er wat suiker bij, dan ga je weer mixen en proef weer een beetje, voeg weer suiker toe (als je wilt) en ga weer mixen. Ga zo door tot dat je het helemaal goed vind. Doe het dan in een beker. Ik doe hem in mijn ‘smoothie beker’ die ik ooit voor mijn verjaardag heb gekregen. Dan is ie klaar!

3. Schaaltje fruit
Dit is verreweg het simpels en makkelijkst. Namelijk een schaaltje fruit. Wat heb je nodig?
*Fruit naar keuze
Hoe maak je het?
Nou, je snijd het fruit en doet het in een schaalte, schept het om met een lepen en pakt een vorkje. Klaar!

4. taco rolletjes
Dit is super lekker en het ziet er ook nog super leuk uit. Wat heb je nodig?
*kruidenkaas
*sla
*1 taco
Hoe maak je ze nou?
Smeer de taco in met de kruidenkaas en bedek hem helemaal met sla. Rol de taco op en snijd heb in plakjes. Eet smakelijk!

Nou… Dit waren ze dan, ik hoop dat jullie ze leuk vonden! Veel liefs!!

 

Geef een reactie

